VÅRA KLASSER

Följ med in i yogans värld! Här blir du ledd genom delar av ashtangayogans första serie. Ashtangayoga är en dynamisk yogaform som tränar dig i både styrka och rörlighet och som anpassas för att passa dig och din kropp. På så sätt kan alla träna ashtangayoga!
 
Ashtanga för alla är ett pass för dig som strävar efter en friskare kropp och vill ha en stund av fokus i rörelse. Alla är välkomna!
 

Klassen leds av Sara K S Bentsson,
Yogainstruktör samt utbildad inom medicin och anatomi.

Core boost – Ett funktionellt pass som fokuserar på att stärka upp din bål och ge boost åt din självkänsla – helt enkelt ett powerpass till dig själv!

Klassen leds av Lovisa Andersson,
Gruppträningsinstruktör & Hälsopedagog.

Ett funktionellt pass där kondition, styrka & rörlighet är i fokus.
Vi jobbar mestadels i olika block med tex aktivitet i 30 sek & vila 10 sek. Passets uppbyggnad: Uppvärmning, intensiva delen & vi avslutar lugnare med rörlighet/stretch & vila/mental träning.
Ett helkroppspass som passar alla då intensiteten kan anpassas utefter dina förutsättningar just nu! Varmt välkommen att boosta kropp & sinne!
 
Klassen leds av Lovisa Andersson,
Gruppträningsinstruktör & Hälsopedagog.

I den här klassen vänder vi fokus inåt och fyller på med kroppens viktigaste grundämne, syre. En ökad syresättning förändrar kemin i kroppen vilket också tillför lugn och harmoni i sinnet. Klassen består av tre delar; energi, djupandning och tacksamhet.  Harmony Breathing upplevs ofta som en kraftfull klass med vägledning till fullständig härvaro.

Välkommen att vara med på en stilla vandring med inslag av mindfulness och mental träning! Syftet är att fylla på HELA DIG med energi, gemenskap, rörelse, närvaro och fokus inåt. Vi ses på Rawsome Days och tar oss tillsammans ut i naturen. 

Klassen leds av Pernilla Stoor,
Professionell Coach och Mental tränare

Det här passet fokuserar på stillhet, andning, rörelse och mental träning. En pass till för att ladda om ditt system, som helt enkelt ger dig en omstart/nystart <3
 
Klassen leds av Lovisa Andersson,
Gruppträningsinstruktör & Hälsopedagog.

Denna yogaform placerar vi oss i sköna och bekväma positioner som syftar till att skapa avslappning i kroppen. Restorative yoga är en yogaform som passar alla. Genom att avlasta kroppen med props och modifiera positionerna efter våra egna behov kan vi hitta in i det flesta positionerna. Genom att hålla positionerna längre tillåter vi oss själva att verkligen ”sjunka in” i positionen, det är här vi skapar återhämtning. Props + Restorative = Kärlek.

Klassen leds av Hanna Gånedahl,
Restorative- & yinyogalärare samt utbildad inom kinesisk medicin.

OBS! På schemat fr.om november.

Yinyoga har samma mål och syften som andra yoga inriktingar, dock går yin yogan djupare in i asana positioner och muskelvävnader. Yin yogan riktar in sig på bindväven, ligament, ben och leder i kroppen, framförallt i höfter, bäcken, och nedre delen av ryggraden, som normalt inte tränas i mer aktiv yoga. Yinyoga handlar om att öka insikten om den enorma intelligens som kroppen faktiskt inhyser. Genom att släppa taget och öva på acceptans, tålamod, och ödmjukhet skapas utrymme för självläkning på alla plan – fysiskt, själsligt, och spirituellt.

Klassen leds av Hanna Gånedahl,
Yinyoga- & restorativelärare samt utbildad inom kinesisk medicin.

Yin-yoga är en långsam, enkel, avkopplande men samtidigt energigivande yogastil som alla, oavsett tidigare erfarenhet kan utföra. I yin-yoga ligger fokus på kroppens yin-delar, såsom skelett, bindväv, ligament, inre organ och meridianerna. Yin-yogans fokus är fascia, en bindvävshinna vars främsta uppgift är att hålla muskler och muskelgrupper på plats under muskelkontraktion. Stelhet och osmidighet sitter främst i fascian och ju äldre vi blir, desto stelare och torrare blir den. Med yin-yoga blir kroppen smidigare, du får en skön stretch och en stunds avkoppling.

Klassen leds av Hanna Gånedahl,
Yinyoga- & restorativelärare samt utbildad inom kinesisk medicin.

Med en grund i ashtangayoga fokuserar vi på styrka för att stabilisera kroppen och skydda leder och ligament, för att utöva yoga på ett säkert och stabilt sätt. Styrka i yoga handlar också mycket om teknik och vi kommer i passen att utforska och träna olika bandhas (energilås) som ger kraft i asanas (positioner) och i vinyasas (rörelser). 

Denna klass är för Dig som har yogat tidigare och kan göra solhälsningar självständigt och för dig som söker en lite mer utmanande klass. Yoga Styrka passar också dig som är rörlig, som behöver balansera din rörlighet med mer styrka.

Klassen leds av Sara K S Bentsson,
Yogainstruktör samt utbildad inom medicin och anatomi.

Mental träning & Professionell Coaching

Låt dig själv blomstra och leva livet mer fullt ut! Med mental träning och coaching lär du mer om dig själv för att hitta balans och optimal hälsa .

Personlig träning- mot ett starkare du!

Vill du bli starkare, mer uthållig eller kännas mer lätt och fri? Få mer energi, blir mer alert och få en kickstart i en ny positiv vana?

Kostrådgivning- God energi inifrån och ut!

Vill du få en högre och jämnare mental energi under dagen? Stärka immunförsvaret och lära dig mer om näringen du behöver?









WELCOME TO THE FAMILY!

GRUPPTRÄNING & YOGAPASS

FRIEND DEAL 199 kr/mån

STUDENT/PENSIONÄR 249 kr/mån

AWESOME DEAL 399 kr/mån