VÅRA KLASSER

Följ med in i yogans värld! Här blir du ledd genom delar av ashtangayogans första serie. Ashtangayoga är en dynamisk yogaform som tränar dig i både styrka och rörlighet och som anpassas för att passa dig och din kropp. På så sätt kan alla träna ashtangayoga!
 
Ashtanga för alla är ett pass för dig som strävar efter en friskare kropp och vill ha en stund av fokus i rörelse. Alla är välkomna!
 

Klassen leds av Sara K S Bentsson,
Yogainstruktör samt utbildad inom medicin och anatomi.

Core boost – Ett funktionellt pass som fokuserar på att stärka upp din bål och ge boost åt din självkänsla – helt enkelt ett powerpass till dig själv!

Klassen leds av Lovisa Andersson,
Gruppträningsinstruktör & Hälsopedagog.

Ett funktionellt pass där kondition, styrka & rörlighet är i fokus.
Vi jobbar mestadels i olika block med tex aktivitet i 30 sek & vila 10 sek. Passets uppbyggnad: Uppvärmning, intensiva delen & vi avslutar lugnare med rörlighet/stretch & vila/mental träning.
Ett helkroppspass som passar alla då intensiteten kan anpassas utefter dina förutsättningar just nu! Varmt välkommen att boosta kropp & sinne!
 
Klassen leds av Lovisa Andersson,
Gruppträningsinstruktör & Hälsopedagog.

Välkommen att vara med på en stilla vandring med inslag av mindfulness och mental träning! Syftet är att fylla på HELA DIG med energi, gemenskap, rörelse, närvaro och fokus inåt. Vi ses på Rawsome Days och tar oss tillsammans ut i naturen. 

Klassen leds av Pernilla Stoor,
Professionell Coach och Mental tränare

Under våra 30 min tillsammans kommer vi att utforska närvarons kraft och träna på att bli mer medvetet närvarande i våra liv.

Vi utforskar genom olika tekniker på ett nyfiket och kravlöst sätt, för att landa i och iaktta kroppen, observera vad som pågår i sinnet och uppleva vårt här och nu, ögonblick för ögonblick, vilket är både återhämtande och energigivande.

Detta kan vara en hjälp till att lära sig mer om sig själv och hur man fungerar som människa. Det är även ett effektivt sätt att låta stress, oro och krav få kliva åt sidan för en stund.

Varmt välkommen till en rogivande stund ♥️

Klassen leds av Therése Grane,
200h Yogalärarutbildning vid Axelsons Gymnastiska Institut samt har påbyggnadsutbildningar i meditation, yin yoga, restorative yoga, mamma/baby- & gravidyoga.

 

Detta är passet utan mål att bli bäst och med ett syfte att hitta det sköna andetaget i ditt tempo! Vi gör det tillsammans, prestationsfritt och låter våra aktiva rörelse stärka syresättningen mellan vår mentala och fysiska hälsa!

Vi ses vid entrén på Rawsome Days och tar oss tillsammans ut i naturen på en skön tur.
 
Klassen leds av Frida Garmenius
Gruppträningsinstruktör & löpcoach
Det här passet fokuserar på stillhet, andning, rörelse och mental träning. En pass till för att ladda om ditt system, som helt enkelt ger dig en omstart/nystart <3
 
Klassen leds av Lovisa Andersson,
Gruppträningsinstruktör & Hälsopedagog.

Viryayoga är en dynamisk yogaform med fokus på biomekanik, och genom systematiskt komponerad klasser erbjuds en utmanande och rolig yogaträning, där yogan anpassas efter utövaren. Klasserna börjar och avslutas alltid i stillhet. Varje klass kopplas samman med ett filosofiskt tema som även ger sinnet något att klura på. 

Varje position bygger vidare på den förra, för att på så sätt stärka och förbereda kroppen inför nästa position. Virya är sanskrit och betyder entusiasm, energi eller kraft, och detta är även tanken med viryayogan – en metod för att utöva yoga så att den blir såväl välgörande och stärkande, som rolig och lekfull!

Klassen hålls av Katarina Eklund
Virya- och Gravidyogalärare

Yinyoga har samma mål och syften som andra yoga inriktingar, dock går yin yogan djupare in i asana positioner och muskelvävnader. Yin yogan riktar in sig på bindväven, ligament, ben och leder i kroppen, framförallt i höfter, bäcken, och nedre delen av ryggraden, som normalt inte tränas i mer aktiv yoga. Yinyoga handlar om att öka insikten om den enorma intelligens som kroppen faktiskt inhyser. Genom att släppa taget och öva på acceptans, tålamod, och ödmjukhet skapas utrymme för självläkning på alla plan – fysiskt, själsligt, och spirituellt.

Klassen leds av Hanna Gånedahl,
Yinyoga- & restorativelärare samt utbildad inom kinesisk medicin.

Yin-yoga är en långsam, enkel, avkopplande men samtidigt energigivande yogastil som alla, oavsett tidigare erfarenhet kan utföra. I yin-yoga ligger fokus på kroppens yin-delar, såsom skelett, bindväv, ligament, inre organ och meridianerna. Yin-yogans fokus är fascia, en bindvävshinna vars främsta uppgift är att hålla muskler och muskelgrupper på plats under muskelkontraktion. Stelhet och osmidighet sitter främst i fascian och ju äldre vi blir, desto stelare och torrare blir den. Med yin-yoga blir kroppen smidigare, du får en skön stretch och en stunds avkoppling.

Klassen leds av Hanna Gånedahl,
Yinyoga- & restorativelärare samt utbildad inom kinesisk medicin.

Mental träning & Professionell Coaching

Låt dig själv blomstra och leva livet mer fullt ut! Med mental träning och coaching lär du mer om dig själv för att hitta balans och optimal hälsa .

Personlig träning- mot ett starkare du!

Vill du bli starkare, mer uthållig eller kännas mer lätt och fri? Få mer energi, blir mer alert och få en kickstart i en ny positiv vana?

Kostrådgivning- God energi inifrån och ut!

Vill du få en högre och jämnare mental energi under dagen? Stärka immunförsvaret och lära dig mer om näringen du behöver?


WELCOME TO THE FAMILY!

GRUPPTRÄNING & YOGAPASS

Du kan boka ditt önskade kort genom att klicka på en av
knapparna nedan. För att slutföra medlemskapet
vänligen kom in till oss så hjälper vi dig vidare.